16 de febrer de 2015
Mireu i comenteu aquest curt amb els vostres fills, parla de buscar una solució als conflictes.
EL PONT
15 de febrer
Us deixem algunes fotos de la festa de Carnaval
21 de desembre
Amb les pluges dels últims dies hem trobat l'hort ple de fulles i d'herbes, de manera que aquesta setmana ens ha tocat fer neteja
Com que els enciams s'han fet molt grans...
...n'hem collit un per observar-lo a la classe
8 de novembre
Ahir vam continuar fent de científics, fent hipòtesis i verificant-les.
Volíem experimentar amb la FORÇA DEL VENT.
Teniem una canya per bufar i molts materials diversos.
Van fer les següents hipòtesis:
-que el vent mouria millor un objecte cilíndric en posició horitzontal que vertical, perquè podria rodolar.
-que el vent mouria fàcilment el paper, perquè era molt lleuger.
-que els objectes de fusta no es podrien moure perquè eren "durs", però si tenien forma d'esfera o cilindre si que es mourien.
-que si bufàvem tots junts un mateix objecte faríem molta més força.
31 d'octubre
Ahir vam preparar la massa per fer panellets i avui els hem fet!
Ha vingut la castanyera i li hem preparat una festa!
Els astronautes i les estrelles li hem recitat el poema de la tardor i li hem cantat la cançó de marrameu torra castanyes!
Mireu i comenteu aquest curt amb els vostres fills, parla de buscar una solució als conflictes.
EL PONT
15 de febrer
Us deixem algunes fotos de la festa de Carnaval
21 de desembre
Amb les pluges dels últims dies hem trobat l'hort ple de fulles i d'herbes, de manera que aquesta setmana ens ha tocat fer neteja
...i ens hem adonat que les mongeteres han florit!!!
Com que els enciams s'han fet molt grans...
8 de novembre
Ahir vam continuar fent de científics, fent hipòtesis i verificant-les.
Volíem experimentar amb la FORÇA DEL VENT.
Teniem una canya per bufar i molts materials diversos.
Van fer les següents hipòtesis:
-que el vent mouria millor un objecte cilíndric en posició horitzontal que vertical, perquè podria rodolar.
-que el vent mouria fàcilment el paper, perquè era molt lleuger.
-que els objectes de fusta no es podrien moure perquè eren "durs", però si tenien forma d'esfera o cilindre si que es mourien.
-que si bufàvem tots junts un mateix objecte faríem molta més força.
31 d'octubre
Ahir vam preparar la massa per fer panellets i avui els hem fet!
Ens han quedat bonííísssims!!!
Els astronautes i les estrelles li hem recitat el poema de la tardor i li hem cantat la cançó de marrameu torra castanyes!
La tardor
Els arbres es muden
de roig i de groc,
les fulles tremolen
sota un sol de foc.
El vent les fa caure,
les duu fins al port.
Quan surtis de casa,
trepitja-les fort!
Les mosques s’amaguen,
l’hivern és a prop.
Les flors espantades,
es tanquen de cop.
Si voleu escoltar la cançó, és aquesta:
...i els pares ens han obsequiat amb una paperina de castanyes torrades.
Moltes gràcies!
29 d'octubre
Avui hem sembrat espinacs a l'hort
28 d'octubre de 2014
Ens ho vàrem passar molt bé i vàrem aprendre moltes coses del tema de la flotació.
Fèiem hipòtesis i després comprovàvem els resultats.
Ho vam experimentar amb objectes de mides i materials diferents.
Ens vam adonar que la mida no era determinant; alguns objectes grans suraven i alguns petits s'enfonsaven.
Van comprovar que els objectes de fusta suraven i que altres objectes que suraven quan els omplíem d'aigua s'enfonsaven.
Ens està agradant molt experimentar!
19 d'octubre de 2014
Aquest curs volem fer de científics i hem començat a fer experiments.
El primer ja us el varem comentar a la reunió:
En un vas transparent amb aigua varem posar mongetes i llenties amb paper absorbent i humit. Hem anat observant com sortien les arrels, les tiges i les fulles.
Després els hi vam posar terra, que necessiten per alimentar-se.
I, finalment, les hem plantat a l'hort perquè els toqui el sol.
18 d'octubre de 2014
Una petita història per mirar i comentar amb els vostres fills que ens ensenya els beneficis de compartir
13 d'octubre de 2014
BENVINGUTS A LA CLASSE DELS GRANS!
Aquest curs el tema de la setmana cultural serà l'univers. És per això que, després de fer una votació sobre com ens volíem dir, vam decidir que el nom de la nostra classe seria ELS ASTRONAUTES!
Els astronautes i les estrelles hem començat a treballar a l'hort.
Cada setmana un grupet de nens s'encarrega de fer la tasca que toca.
El primer dia vam airejar la terra, el segon vam afegir terra nova i el tercer vam plantar enciams maravilla.
3 de març de 2014
PROJECTE ELS CAVALLS
A la classe totes les trompetes hem estat parlant per triar un tema i treballar-ho com a projecte. Després de la tria i la votació ja tenim tema.
Anem recollint els temes. |
La taula vermella... |
... la taula blava... |
...la taula groga... |
i la taula verda. Tots han donat la seva opinió. |
Amb tot el material aportat pels pares/mares i recollit varem fer la nostra exposició dins l' aula.
Cavalls de diferents raças i mides, llibres, contes... |
...llibres molt interessants... |
...tot formant part de la nostra classe. |
Totes les trompetes han treballat molt i han après moltes curiositats dels cavalls que abans no coneixien.
Hem fet diferents tasques: escrites, plàstiques, de psicomotricitat...
Varem fer amb pintura i rotlles de paper de wc una prada i un cel per fer de base. |
Damunt varem enganxar diverses tasques. |
Damunt d' una cartolina pintada de molts colors varem enganxar la fotocopia d' un cavall, QUINS ARTISTES¡¡¡ |
Varem punxar, retallar, resseguir, confeguir,fer seriacions,comptar..........
Les TROMPETES ensenyant els CAVALLS. |
També varem fer de cavalls anant caminant,trotant i galopant,
. |
...d' anada i tornada... |
...més ràpids o menys... |
...arrivant al destí... |
...cadascú al seu ritme... |
...i molt ben fet... |
...doncs eren uns bons cavalls... |
...fem el so dels CAVALLS i RENILLEM: hi,hi,hi. |
També varem dibuixar CAVALLS cap el final del nostre projecte, gaudi-ne dels resultats i compareu amb el primer cavall dibuixat.
Gaudiu de les feines igual que ho han fet els vostres fills/es.
El resultat l' heu pogut veure amb els vostres infants a casa.
31 de desembre de 2013
Ja s'acaba l'any i per acabar-lo amb bon peu aquí teniu un altre tastet.
CALENDARI D'ADVENT
La feina feta durant el mes de desembre i relacionada amb l'aprenentatge de la lecto-escriptura.Quina paraula sortirà? Li deia la Irene a l'Estela. |
He trobat la paraula! |
Des del dia 1 fins al 25 teniem una finestra al nostre calendari d'advent i a cada una hi sortia una paraula: pilota, quinze, mà, feina...Cada dia obria un nen/a diferent la finestra i escrivia la paraula que entre tots intentàvem llegir. Tots volien obrir la finestra per escriure la paraula. Els dies festius els obríem quan tornàvem al dilluns següent.
La Nicole obrint la seva paraula. |
La Duaa treient la paraula de la finestra. |
L'Adrian R. obrint la finestra. |
L'Ousmane obrint la finestra. |
Després d'obrir la finestra cada nen/a escrivia la seva paraula a la pissarra.
La Nicole ha escrit triangle! |
L'Adrian R. està escrivint raïm. |
En Manu senyalant la finestra. |
Comentant amb l'Ainhoa, en Biel, la Paula, en Samuel i el David S. |
En Manu treient la paraula.... |
i escrivint-la. |
Tots molt atents a la feina del company. |
10 de desembre de 2013
JOAN
MIRÓ
Hem après que Joan
Miró era un pintor molt famós que va néixer a Barcelona fa molts anys i que va
pintar molts quadres que es conserven en els museus. També era escultor.
Ens hem adonat que
els seus colors preferits eren el groc, el blau, el vermell i el negre.
Hem copiat diversos
quadres de Miró per posar-los a l’exposició.
Hem observat els
elements dels quadres i ens hem adonat de que pinta molts ulls, estrelles, sols
i llunes.
Hem après quina és
la diferència entre una pintura i una escultura i n’hem fet una amb fang.
Primer vam fer la
representació d’ un quadre que vol expressar la primera llum del dia. Vam mirar
la d’en Miró, i varem representar primer les línies negres del quadre. Més tard
alguns dels colors que més li agradaven
al senyor Miró: el groc, el vermell, el blau i també el verd, van servir per
acabar la primera pintura.
"LA PRIMERA LLUM DEL DIA" |
"BLAU 2" |
Els trompetes gaudint de les obres. |
L' original i la reproducció d' un artista en potencia. |
Varem començar un
altre quadre que representava una figura humana però no ens va agradar el
resultat, potser era una mica complicat entendre el que era, així que com rectificar
és de savis, varem fer una pintura anomenada “BLAU 2”. Aquesta obra en Miró la
va fer quan l’ Àngela només tenia 1 any, com va interessar el tema, a classe algú va preguntar: I nosaltres? Molt clarament es va dir que encara no existia
cap nen/a de la classe de les trompetes i tothom var fer una rialla.
Altra tasca feta a
l’ aula va ser reproduir l’ escultura d’ en Miró “DONA I OCELL”. Vam parlar de
que aquesta escultura es podia veure a Barcelona al costat de l’ estació de
Sants, en una plaça propera. Algú a classe va comentar que el seu pare li havia
ensenyat a l’ ordinador el lloc on es trobava l’ escultura a Barcelona.
Vam anar reproduint
cada part de l’ escultura:el cos de la dona amb rotlles de paper del wc pintats
i enganxats, el cap de la dona fent una bola de paper de diari que desprès vam
folrar i pintar i l’ ocell fet de plastilina, cadascú li va donar la seva
gracia i així es van aconseguir unes escultures força divertides i personals.
El resultat va ser mostrat a l’ exposició al costat de l’ escultura dels timbals
anomenada “ELS ENAMORATS” i dels quadres reproduïts també varem posar una
bonica mostra que encara està penjada a l’ entrada del parvulari.
PER SABER-NE MÉS:
PER JUGAR UNA ESTONA:
8 de desembre de 2013
PROJECTE EDUCO
A través d’un conte ens van explicar
que l’oli usat (com el de fregir les croquetes) contamina molt l’aigua si el
llencem per l’aigüera, però, si el guardem, es pot reciclar. Ens van deixar un
pot de plàstic perquè els pares hi anessin posant l’oli usat. Quan el pot és
ple el portem a l’escola. També vam fer un personatge del conte, l’Olinet, amb
goma eva.
Tots junts a la classe dels TIMBALS varem escoltar molt atentament tot el que ens explicaven.
La classe de les trompetes
Bon dia a tots els pares i mares d'educació infantil. Des d'aquest bloc podreu anar veient diferents activitats de les trompetes. Espero que gaudiu veient i compartint tot allò que
anirè penjant.
Per començar penjo una foto de grup de
principi de curs.
A la classe som: la Keyla, l' Adrian R., el Manu, el Samuel, La Duaa, la Irene, l' Adrià S. l' Hadja, la Claudia, la Estela, la Nicole, L' Eloy J. l' Iñaki, el Dani, el Denis, el Sergio, l' Ousmane ,la Carla, l' Ivan, la Sarah, el David S. l' Ainhoa, la Paula, l' Oscar, la Yasmina, el Biel i el David M.
Els nens i les nenes cridaven: TROMPETESSSS!!!!!!!!!!!!
Aquí teniu més activitats que les trompetes realitzen durant el dia i que els ajuden a relacionar-se, a aprendre, a interioritzar conceptes i a fer-se grans poc a poc.
Aniversaris...
...feines individuals i col.lectives...
...passant llista, agafant coses dels penjadors, bevent aigua...
...a l' aula de psicomotricitat: ens fem massatges i ens mesurem ..
... treballem amb atenció...
i fem hipòtesis, parlant i opinant.
Me gusta ver lo que hace Claudia en el cole, es estupendo!. Espero ver pronto más fotografias de mi niña. Muy bién Angela.
ResponEliminaTenemos unos artistas fantásticos,si siguen así... faltarán paredes en el cole para exponer sus obras de arte. Felicidades!.
ResponElimina