12 de desembre de 2014
Benvolguts
pares :
L’escola
està potenciant l’hàbit lector
a tots els cursos, ja siguin d’infantil o
primària.
Es per això
que m’agradaria fer-vos
un petit escrit sobre la importància d’aquest fet i aprofitar que
ja venen les
dates de Nadal
per recomanar-vos alguns
llibres per als
vostres fill/es.
Aquesta és
una bona reflexió que Girbés va
fer:
“ No hi ha receptes miraculoses per contagiar el gust per la lectura. Per
aconseguir-ho ens caldrà confiança, paciència i constància, predicar amb
l’exemple i sumar complicitats per fer del llibre un objecte quotidià,
interessant i atractiu. ”
GIRBÉS, J.C. El mètode definitiu per tenir fills lectors.
Com veieu aquesta
és una tasca important que
mestres i família
hauran d’unir esforços.
La família
pot ajudar els infants a establir
una relació afectiva amb la lectura, oferint bons models lectors i
proporcionant un context on es vegi que la lectura és important.
Aconseguir que un
infant s’afeccioni a la lectura és una
labor lenta però constant, perquè la lectura és un sentiment com tots els sentiments. I perquè aquest sentiment vagi entrant en la
nostra vida cal tenir molta
paciència.
L’aspecte de la coberta, les il·lustracions, el nombre de pàgines, el format, el tema, tot té la seva importància. Haurem de triar les lectures adequades per a cada edat.
La lectura ha de significar descoberta
Us envio un
enllaç on trobareu
recomanacions per fer que els
vostres fills/es s’interessin
per la lectura.
També, aprofitant el nadal, us envio una relació de llibres.
Llibres recomanats per la
crítica Edat: 0-6
Autor
|
il·lustrador
|
Títol
|
Editorial
|
Any d'edició
|
Edat
|
Num vots
|
Comentari
|
Rosen,
Michael
|
Oxenbury,
Helen
|
Anem a
caçar un ós
|
Ekaré
|
2013
|
0-6
|
9
|
Vamos a
cazar un oso, Ekaré, 2003.
|
Carle,
Eric
|
Carle,
Eric
|
L'erugueta
goluda
|
Kókinos
|
2007
|
0-6
|
9
|
La pequeña
oruga glotona, Kókinos, 2002.
|
Young, Ed
|
Young, Ed
|
Set
ratolins cecs
|
Ekaré
|
2001
|
0-6
|
8
|
Siete
ratones ciegos, Ekaré.
|
Mari, Iela
|
Mari, Iela
|
El petit
globus vermell
|
Kalandraka
|
2006
|
0-6
|
7
|
El globito
rojo, Kalandraka.
|
Gusti
|
Gusti
|
La mosca
|
Serres
|
2005
|
0-6
|
7
|
|
Portis, A.
|
Portis, A.
|
No es una
caja
|
Faktoría K
de Libros
|
2008
|
0-6
|
7
|
|
Daporta,
M.
|
Villán,
Óscar
|
Una
estranya bestiola
|
Faktoría K
de Libros
|
2010
|
0-6
|
7
|
Un bicho
extraño, Faktoría K de libros.
|
Lionni,
Leo
|
Lionni,
Leo
|
Neda que
Neda
|
Kalandraka
|
1995
|
0-6
|
7
|
Nadarín,
Kalandraka.
|
Couprie,
Katy
|
Louchard,
Antonin
|
Todo un
mundo
|
Anaya
|
2003
|
0-6
|
7
|
|
Rathmann,
Peggy
|
Buenas
noches, Gorila
|
Ekaré
|
2001
|
0-6
|
7
|
||
Lee, Suzy
|
Lee, Suzy
|
La ola
|
Barbara
Fiore
|
2008
|
0-6
|
7
|
|
Ormerod,
Jan
|
Ormerod,
Jan
|
Bon dia
|
Serres
|
2005
|
0-6
|
7
|
Buenos
días, Serres.
|
Corentin,
Philippe
|
Corentin,
Philippe
|
L’ogre, el
llop, la nena i el pastís
|
Corimbo
|
2004
|
0-6
|
7
|
El ogro,
el lobo, la niña y el pastel, Corimbo.
|
Carle,
Eric
|
Carle,
Eric
|
Papá, por
favor, consígueme la luna
|
Kókinos
|
2004
|
0-6
|
7
|
|
Norac,
Carl
|
Cneut,
Carll
|
Monstruo,
no me comas
|
Barbara
Fiore
|
2006
|
0-6
|
7
|
|
Holzwarth,
W.
|
Erlbruch,
Wolf
|
La talpeta
que volia saber qui li havia fet allò en el cap
|
Kalandraka
|
2003
|
0-6
|
6
|
El topo
que quería saber quién se había hecho aquello en su cabeza, Alfaguara: 1991.
|
Rotraut
Berner, Suanne
|
El llibre
de la primavera, estiu, tardor, hivern
|
Anaya
|
2010
|
0-6
|
6
|
El libro
de la primavera, verano, otoño, hinvierno, Anaya: 2007.
|
|
Casas,
Lola
|
Gusti
|
Ernest
|
Serres
|
2007
|
0-6
|
6
|
Ernesto,
Serres.
|
Bauer,
Jutta
|
Bauer,
Jutta
|
La reina
de los colores
|
Lóguez
|
2003
|
0-6
|
6
|
|
Losantos,
Cristina
|
El parc
d'atraccions / La neu / El circ
|
La Galera
|
2004
|
0-6
|
6
|
El parque
de atracciones; La nieve; El circo, La Galera.
|
APROFITO PER DESITJAR-VOS UN
BON NADAL!!!
31 OCTUBRE DE 2014
Avui hem preparat un pica-pica per esmorzar a la classe.
Ens han ajudat alguns pares i ens ho hem passat molt bé.
Hem fet :
- Torrades amb mantega i codony
- Torrades amb formatge i avellana.
- Magrana amb suc de taronja
- Bombons de xocolata amb fruits secs.
BONISSSSSSSSIM!!!!!!!
19 OCTUBRE DE 2014
Ja ha arribat la tardor a l'escola. Ja teníem moltes ganes!!!
Hem preparat un racó de la classe per fer una exposició de fulles, fruits, fotos...
Estem molt il·lusionats!!!!
Estem recordant cançons ja apresses i d'altres noves. També recordem el conte de la castanyera.
Ah!! i aprenem dites i fem endevinalles.
Aquí teniu un tastet:CANÇÓ " M'agrada la tardor"
CANÇÓ : " Marrameu torra castanyes"
CANÇÓ : " La Castanyera"
16 OCTUBRE de 2014
Un cop ja feta la reunió de pares em poso en contacte amb tots vosaltres per què, tal com us vaig prometre us envio unes fitxes per treballar el traç a casa.
Espero que el nen disfruti.
TRAÇ 1
TRAÇ 2
TRAÇ 3
TRAÇ 4
30 de Juny de 2014.
Ja ha acabat el curs!!!!.
Per
els vostres fills/es ha estat un any engrescador on han après
molt. La novetat d'anar a l'escola s'ha convertit en una
tasca diaria de la que hem gaudit tots.
Han fet companys
nous i han obert els seus ulls a noves experiències. Ja
forman part de la nostra escola i comencen a fer-se un lloc.
Les mestres ens sentim orgulloses d'haver participat i acompanyat als vostres fills/es en l'inici d' aquest nou camí.
Us donem les gràcies per tot i es tornem a veure a:
P-4
23 de maig de 2014
PER PRESUMIR DE LA NOSTRA DISFRESSA D'ÈPOCA!!!
AQUÍ EN TENIU UNA MOSTRA:
LA CANÇÓ DE LA GRANJA:
LA GRANJA D'EN PEPET
28 de maig 2014
HEM ANAT A LA GRANJA!!!
Hem donat de menjar als conillets |
També hem donat el menjar a les gallines!! |
I als porcs!! |
Hem conegut unes gallines xineses!! |
Un cabridet!! |
Ens desfoguem correns pel prat!!! Iuju!! |
30 d'abril 2014
ESTEM TALLANT LA FRUITA |
HEM DE VIGILAR I ESTAR MOLT CONCENTRATS |
AQUEST ES EL PLAT DE FRUITA QUE ENS MENJAREM !!! |
QUE BO QUE ESTÀ TOT !!!!! UMMMM!!!!
DELICIÓS!!
AVUI HEM FET DE CUINERS !!!!!!
També hem après aquesta cançó : EL CUINER
29 d'abril 2014
AVUI HEM ANAT AL MERCAT MUNICIPAL
Hem treballat la canço : LA MASOVERA
20 de febrer 2014
Els últims contes que s'han explicat a classe son :
En projecte està :
LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L'ESCALETA
19 de febrer 2014
Aquests dies estem parlant molt del CARNESTOLTES.
A classe estem treballant una mica la tradició popular.
Hem après la cançó de benvinguda del CARNESTOLTES.
Us envio un enllaç on hi han cançons diverses. En especial les cançons que han escoltat són :
" Pel febrer el Carnestoltes "
" El Carnestoltes"
CARNESTOLTES
19 de febrer 2014
Aquests dies estem cantant la cançó de l'elefant aprofitant que hem explicat el conte de l'ELMER.
Us passo un youtube de la cançó.
L'ELEFANT
05/02/14
Bé, ja hem engegat un nou trimestre!!! I com sempre amb molt d'entusiasme i engegant nous projectes.
Fa poc hem començat el treball de Racons, als quals hi dediquem 2hores i mitja a la setmana.
Al matí 1,30 minuts: RACONS DE TREBALL
A la tarda 1 hora: RACONS DE JOC
El treball per racons, és una proposta metodològica que delimita l'aula en diferents espais on els nens i nenes poden realitzar de manera simultània diferents activitats.
Aquest recurs, respon a la necessitat de diferents interessos i ritmes d'aprenentatge de cada infant.
Els objectius són:
- Atendre a cada nen/a de manera individual, respectant els seus interessos i ritmes d'aprenentatge.
- Potenciar l'ús dels diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic, musical...
- Afavorir l'autonomia i capacitat d'organització de l'infant
- Afavorir ritmes de treball i d'ordre
- Educar les persones perquè tinguin criteri propi
-Potenciar les interrelacions
Considerem el treball per racons fonamental pel desenvolupament global de cada infant.
Aquest curs els racons proposats són:
RACONS DE TREBALL
- Racó de traç
- Racó del Nom
- Racó d'encaixos
- Racó de la pissarra
- Racó de retallar
- Racó de pintura
- Racó de la cara
- Racó de gomets
RACONS DE JOC
- Racó de cuineta
- Racó de metges
- Racó de perruqueria
- Racó de construccions
- Racó de cotxes
31/12/13
BON ANY 2014!!!!!
20/12/13
HEM CAGAT EL TIÓ!!!
19/12/13
Aquí us deixem escrit el poema perquè entengueu més la lletra que els petits us recitaran:
SÓC EL REIET DE LA CASA
I DE LES VOSTRES IL·LUSIONS,
EL NADAL US FELICITA
AMB UN PILÓ DE PETONS!!!
MUA MUA MUAAAAAAAAAAk!!!
BON NADAL!!!
I perquè encara gaudiu mooooooooolt més...
ELS HEM FILMAT EN VIDEO!!!
Aquí us el deixem...A DISFRUTAAAAAAR!!!
Hola a tothom!!! Aquí us deixem la nostra super foto de grup!!!
Poques vegades hi som tots i totes a la classe...així que hem aprofitat una de les poques vegades i...LLUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS!!!
Com ja sabeu a la classe cantem moltes cançons.
Moltes
famílies hi estan interessades en cantar-les als seus fills/es.
Us passem unes adreces. Així vosaltres també les podreu escoltar i cantar.
Aquestes adreces són de youtube . Els nens estan acostumats a sentir-les sense imatge.
BON DIA
ELS DIES DE LA SETMANA
LA CASTANYERA
EL COS
SOM MOLTA COLLA
MIRA LA PAPALLONA
PASTORET D'ON VENS
SÓC UN BOLET (Només la primera estrofa)
Hola famílies!
Ja hem començat l’escola! Han estat uns dies molt emocionants i hem viscut moltes experiències noves.
Durant aquestes primeres setmanes ens hem conegut, hem jugat, també hem plorat una miqueta, però ara ja venim molt contents!!!
Aquí us deixem unes imatges! Gaudiu!
ELS PRIMERS DIES AL PATI
ELS PRIMERS DIES A LA CLASSE
LES PRIMERES FEINES!!!
QUÈ BÉ QUE TREBALLEM ARA EN GRUP!!!
I MOOOOOOOOLT TRANQUILS I MOTIVATS!!!
MIREU QUIN TREN TAN XULO QUE FEM JA!!! |
TASTEM ELS FRUITS DE LA TARDOR!!! |
FEM TRAÇ VERTICAL |
QUINES ALES MÉS XULES!!! |
TALLER DE RECICLATGE DE L'OLI |
QUINA HISTÒRIA MÉS DIVERTIDA!!! |
TREBALLEM LA CARA AMB LA PISSARRA DIGITAL!!! |
I EL TRAÇ HORITZONTAL |
PRIMER CONTACTE AMB TISORES!!! |
Uuuuaaaauuuuu!! Qué bé s'ho passen aquests petits!! Xk després diguin que no els hi agrada el cole!!
ResponElimina